dimecres, 21 de març de 2012

Estels des de la ISS

Tot i que pugui semblar mentida les fotografies d'estels des de l'Estació Espacial Internacional son força rares. El problema, com explica el Daniel Marín a Eureka, és que la brillantor excessiva de l'hemisferi diürn de la Terra i el moviment continu, i a gran velocitat, de la ISS al llarg de la seva òrbita dificulten el capturar imatges amb prou temps d'exposició com per que hi apareguin els estels...

...fins ara. Gracies a les noves càmeres de les que disposen els astronautes es poden capturar imatges tant espectaculars com les del següent vídeo, altament recomanable de veure a pantalla completa i amb els llums apagats.

2 comentaris:

  1. Espectacular video. La luz artificial de nuestras ciudades es mucho más densa de lo que hubiera imaginado.

    Creo haber leído que el punto más brillante de la Tierra desde el espacio es la ciudad de Las Vegas, lo cual no debiera ser sorprendente.

    Saludos.

    ResponElimina
  2. Hola Jack, existe cierta controversia sobre cual es el objeto humano mas visible desde el espacio, aunque a mi me impresionó una foto de los invernaderos en Almería (en el sud de España) que publicaron hace un tiempo en Microsiervos: La estructura visible más fácilmente detectable desde el espacio, en Almería.

    Sobre las luces de las ciudades, cualquier ciudad medianamente grande e iluminada es visible, aunque como bien dices Las Vegas podría llevarse la palma.

    Si te gusto este te recomiendo otro vídeo que publiqué aquí hace un tiempo. A parte de las ciudades de noche, la tormentas y las auroras son espectaculares.

    ResponElimina