El primer el vaig trobar entre els comentaris d'un article sobre les manifestacions a La Ciencia y sus demonios. Copio també el comentari del J.M. Hernández que acompanyava el vídeo.
Les solía decir a mis estudiantes que podían medir en qué grado estaban acertando en sus protestas de igual forma que se mide una variable fisicoquímica: utilizando un instrumento de medida; en este caso, el represionómetro. A mayor represión, más daño es el que estás haciendo al sistema. Si una manifestación pro moratoria nuclear es escoltada y protegida por la policía, es que no hay mucho en juego para los poderosos. Si una manifa antigloba es disuelta a golpe de humno y pelota de goma nada más asomar el morro en la calle, es que están metiendo el dedo en la llaga.
Y que el movimiento 15M es algo especial, no lo dudo. Y como muestra, el siguiente video dirigido a la Policía. No había visto algo igual. Cuando esperas encontrar los discursos de siempre y te encuentras con esto, al menos a mí me convence de que sí hay algo diferente, sí hay algo que está cambiando:
El segon està filmat a la Plaça Catalunya i s'hi veu la conversa dels manifestants amb la guàrdia urbana.
M'ha fet gràcia veure-hi cares conegudes. El que demana unes escombres per netejar la plaça i evitar el desallotjament és el Kenneth Peiruza, portaveu de Pirates de Catalunya (som gent molt neta).
Tot i que Pirates de Catalunya no ha estat present com a partit a les concentracions, respectant el caràcter no partidista de les mateixes, era evident que defensant el que s'hi defensa molts de nosaltres hi seriem presents a títol individual.
Finalment l'entrevista del 3/24 a l'Arcadi Oliveres.
I recorda, No els votis, però vota. A l'abordatge!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada